perjantai 27. heinäkuuta 2012

Siirin yksiön esittely

Jotta pääsette tämän blogin juoneen mukaan, esittelen teille ensin Siirin yksiön. Siirin yksiössä on pieni nukkumaparvi ja alakerrassa on perällä keittiö ja edessä olohuoneen tapainen. Siiri on omatekemä virkkaustyö.
 Parvella olevat huonekalut ja tavarat olen tehnyt kaikki itse. Vasemmalla reunalla on istuskeluryhmä, jonka tuolit olen tehnyt leivinjauhepurkeista. Pöydän päällä on pieni virkattu liina, kirja, Fimosta tehty suklaalevy ja matkaradio sekä roskasta tehty kukkavaasi. Punotussa korissa on keskeneräinen neuletyö puikoilla.
 Kirjahylly on tehty vanerista ja Bilteman sytyketikuista. Hyllyllä olevat tavarat ovat pääosin tehty roskista ja korun osista. Peilipöytä on säleverholistasta ja valmiista sorvauksista. Kattolamppu on plafondi, joka on tehty soljesta ja roll-onin pallonpuolikkaasta. Parven kaide on cocktailtikuista , puuhelmistä ja paperinarusta
Sängyn päädyt olen punonut paperinarusta. Isoäidin neliöistä tehdyt peitteen ja tyynyt vaihdoin nyt kesäksi vähän vaaleamman väriset. (Talveksi on Ainon virkkaama tummempi peite. Esittelen sen sitten syksymmällä.) Nämä ovat olleet ensimmäisiä virkkauksiani aloittaessani nukkisharrastusta muutama vuosi sitten. Yöpöydän olen tehnyt kesän aikana pyökkisestä säleverholistasta ja käsitellyt Osmo-vahalla.) Pöydällä olevan kellon runkona on nappi. Lamppu on korunosista ja steriilivesipullon katkaistavasta suuosasta. Etualalla näkyy Siirin vaalenpunainen kesähattu ja päivänvarjo.
Alakerran sohvan ja kaksi nojatuolia olen huovuttanut styroxin päälle. Löysin jostakin styroxpakkauksesta L-muotoista kohtaa, josta pystyi leikkaamaan sopivat palat, joiden päälle oli hyvä pistellä huovutusneulalla villaa. Vesihuovutin kalusteet lopuksi. Sohvan päällä on oranssi omatekemä shaali, punottu lankakori ja tavaravaihdossa saamani keltaruskea salomoninsolmuhartiahuivi. Pöydän olen tehnyt klinkerilaatasta. Oranssit kukat ovat kuultopaperista ja vaasi on muoviroskasta. Maton olen saanut Sirkka-Liisalta Turkin tuliaisena. Sohvan vieressä on Muru-tyttösen syöttötuoli, jonka olen tehnyt alkukesästä.

 Ruokapöyvä ja tuolit ovat niin ikään omaa tuotantoa. Astiat ovat ostettuja. Oikeassa reunassa näkyvä keittolevy on tehty balsan palasesta ja muovisista roskista.
 Kamiina / hella on leivinjauhepurkista tehty. Oviluukku on avautuva ja sisällä palaa tuli (led-lamppu). Pöydät ja kaapit ovat veneria.

 Parvelle johtavat rappuset ovat Bilteman sytyketikuista. Yllätyin kuinka paljon ne vievät tästä yksiöstä tilaa. Seinällä oleva kello on säilypurkin klipsusta tehty.
Pienellä seinähyllyllä olevan keltareunaisen peilin olen saanut tavaravaihdossa. Tuohisen seinätaskun olenkin jo esitelly aikaisemmassa postauksessani. Se oli sopivan kokoinen saapuneille kirjeille ja korteille. Hyllyn alla olevan ostoskassin olen tehnyt viime syksynä.

3 kommenttia:

  1. Kivalta näyttää! Harmi, kun Vuodatus "pakottaa" ylimääräisiin muuttopuuhiin, mutta ainakin täällä näyttää olevan päästy hyvin vauhtiin. :)

    VastaaPoista
  2. Mukavan näköinen yksiö Siirillä! Ja tsemppiä vaan muutolle ;-)

    VastaaPoista
  3. Voi kun ihana yksiö Siirillä!! Tykkään myös kuinka paljon omaatekemää yksiössä on ja hyvin hoksattu mitä mistäkin voipi tehdä !! Kunpa minisimäni kehittyisi nuin hyväksi ajan myötä : D

    VastaaPoista